30 Eylül 2009 Çarşamba

%40+%10

Ben aslında asabi bir insan değilim ama zorla çıldırtıyorlar kardeşim. İki gün önce öğlen tatilinde biraz hava alayım diye Tunalıya dolaşmaya çıktım. Çıkmışken de vitrinlere gözlerim takıldı. Tunalıdaki Ayakkabı Dünyası'nı bilen bilir. Vitrinde tekstilde kocaman Nakit %50, kredi kartı %40, taksitli alışverişlerde ise %30 indirim yapılacağı yazıyordu. E ben de spor giysisi alayım dedim, fiyatlar uygunsa başka şeyler de alırım diye girdim. Yarım saat arama-tarama-deneme faslından sonra kendime uygun 3 parça şey buldum, kasaya geldim nakit ödeyeceğim %50 indirim yapın lütfen dedim. Beklediğimden 17 tl daha fazla bir rakam dedi. Yanlış hesapladınız heralde %50 indirim demek yarısı demek, düzeltin dedim. Meğerse %50 değil, %40+%10 indirim yapılıyormuş. O da takriben %46 indirime denk geliyor. İnsanlar bu şekilde kandırılıyor işte...

Siz dedim benimle dalga mı geçiyorsunuz, beni aptal yerine mi koyacaksınız vitrinde koskoca %50 yazıyor müdürü çağırın hemen diye çığırdım. Müdür geldi, e 40+10 50 ediyor şeklinde bir açıklama buyurdu. E be adam , ben şimdi sana desem ben matematik öğretmeni bir annenin kızıyım, KPSSde bütün puanlarda Türkiye derecem var, kafam her türlü hesaplamaya senden çok basar desem anlamayacaksın....

Ben salak değilim diyince de firmaların bir oyunu olduğunu belirterek vitrine yanlış yazıldığını söyledi. Ben de almıyorum diye söylene söylene çıktım gittim mağazadan. Ama nası hırs yaptıysam açtım genel merkeze şikayet ettim, olanları anlattım. Aslında bi beklentim yoktu, mal yerine konmuş olmanın ağırlığıyla aramıştım. İnanmazsınız çok ilgilendiler, mağaza müdürüye konuşulmuş, dilersem ürünleri %50 indirimle almam için beni mağazaya davet ettiklerini ve uygulamadan çok üzüntü duyduklarını belirttiler. Üstelik de 1 saat içerisinde.

Ben de durur muyum şişine şişine gittim ertesi gün %50 ile aldım, mağaza müdürü de şeker gibi olmuş, size aslında gereken indirimi yapacaktık ama dinlemeden gittiniz falan dedi. O vitrindeki afiş de sökülmüş:)))

Şimdi bu olayı iki şekilde değerlendiriyorum.
1)Aferin bana, hakkımı aradım kendime aptal muammelesi yaptırmadım ve yanlışlığı düzelttirdim.

2)Eskiden üç kuruş için bukadar hırs yapmazdım, en fazla sizin işlemini yanlış der çıkar giderdim şikayet filan etmezdim. Galiba yıllar geçtikçe huysuzlaşıyorum. İleride o herşeyle kavga eden ve hayatlarından hep mutsuz o yaşlılardan olmaktan ölesiye korkuyorum.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

ikinci maddeye katılmıyorum.bence tüketici olarak hakkını araman en doğrusu .hep toplumada faydan olmuş.yanlış hesap dönmüş